Obisk v podjetju Kreidezeit

Podjetje Kreidezeit

V začetku decembra smo obiskali podjetje Kreidezeit na Spodnjem Saškem. Podjetje domuje v prostorih nekdanje žage, na obrobju vasice Sehlem, v idiličnem okolju pašnikov in polj. V bližnji in daljni okolici ni ne duha ne sluha o industrijskih konglomeratih.

Prvi dan nas sprejme ustanovitelj podjetja Gert Ziesemann. Povabi nas v svojo »pisarno« sredi delavnice. Njegova velika ovalna pisalna miza je hkrati konferenčna miza in prostor za kratke odmore ob kavi. Nobenega ograjevanja med šefovo »pisarno« in delavnico, kjer se sodelavci mudijo vsak ob svojem delu.

Ker smo prvič v podjetju, si gremo pred seminarjem pogledati razstavni prostor v katerem so prikazani vzorci različnih stenskih ometov in barvnih premazov, izdelki iz tadelakta ter vzorci olj in voskov na lesenih površinah. Presenečeni smo nad široko paleto možnosti uporabe Kreidezeitovih stenskih ometov, barv in pigmentov.

 

388099_336072073073277_904769685_n

celotna fotoreportaža

Glavne stranke Kreidezeita so strokovnjaki spomeniškega varstva: z naravnimi barvami iz Sehlema so restavrirali predsedniški urad v Berlinu, rezidenčno palačo in Goethejevo hišo v Weimarju, gimnazijo Hundertwasser v Wittenbergu, poslopja v Moskvi in na Japonskem. Zanimanje za izdelke brez kemije se povečuje tudi na zasebnem področju. Po alternativnih, v nasprotju z konvecionalnimi industrijskimi izdelki, sprašujejo v enaki meri obrtniki in porabniki. Kreidezeit ima linijo svojih izdelkov, ki so jo v preteklosti širili, zdaj pa se posvečajo izpopolnjevanju obstoječih.

Vendar se podjetje Kreidezeit ne ukvarja le z razvojem in proizvodnjo naravnih barv za tradicionalno obrt. Dodatna posebnost je ponovna oživitev starih tehnik izdelave, kot sta “Tadelakt” iz Marakeša ali “Stuccolustro” iz starega Rima. Slikopleskarji, gradbeniki, ki gradijo iz ilovice in mojstri na rednih delavnicah pridobivajo izkušnje. Tudi nam so Kay, Michael in Uli na dvodnevnem seminarju podrobno predstavili izdelke in pravilno uporabo le-teh.

Če smo bili prej navdušeni nad Kreidezeitovimi izdelki, nas zdaj prevzame tudi filozofija podjetja. Res da smo o njej slišali in brali, a doživeti jo v živo, je popolnoma nekaj drugega. Ustanovitelj podjetja in sodelavci, vseh skupaj je 22, delujejo kot velika družina. Glavna motivacija lastnika ni dobiček, temveč dobro počutje zaposlenih, zadovoljni kupci ter izdelki narejeni stoodstotno iz naravnih sestavin. Pravijo, da to, česar se ne da narediti brez sintetičnih dodatkov, nočejo delati. Njihov moto je »naravni materiali, brez ‘če’ in ‘toda’«. To na seminarju večkrat poudarijo. Tudi na zabaven način. »Ne spijte več kot en liter barve na dan« so zapisali v gradivu. Sprva nam ni jasno. Kako? Zakaj bi človek pil barvo. Potem nam Uli pojasni, da so nekoč strankam nazorno prikazali, da so naravne barve, ki jih proizvajajo v Kreidezeitu, neškodljive za okolje in človeka. Tako zelo, da lahko barve piješ. V njih ni niti ene sestavine, ki bi bila škodljiva. In če želi kdo od Kreidezeitovih prodajalcev podobno prikazati svojim strankam, naj se drži pravila, da ne spije več kot liter barve na dan. 🙂

Zanimiva je zgodovina nastanka Kreidezeitovih izdelkov. Poglavar, kot sebe imenuje Ziesemann, nam pokaže knjigo, iz katere je črpal recepte za svoje izdelke. “Imam nekaj kubičnih metrov stare strokovne literature, ki sega od 17. stoletja do 20. stoletja. V knjigi iz leta 1896, katero sem kupil iz zalog KGB-ja, je 17.000 različnih receptov, celotno takratno znanje. Mnogi recepti so popolnoma neuporabni, ker vsebujejo svinec in še kaj. Vendar ob branju bolje razumem soodvisnost. To je tudi tisto, kar skušam posredovati na naših delavnicah: soodvisnost. Če jo razumeš, potem lahko delaš kreativno.”

Za Ziesenmanna sta ena glavnih kapitalov podjetja znanje in ugled. Na vprašanje, ali je izobraževanje podružabljenje kapitala in s tem nevarno na primer zaradi konkurence, Ziesenmann odgovarja: “Sploh ne. Ravno nasprotno: neumnost je patentirati izdelek. Prvič, vse to ni nekaj novega, sleherni recept samo malo spremeniš in že ni več zaščiten. Pomembneje je, da vemo, kaj počnemo, in da smo pri svetovanju pošteni. Zato uživamo dober ugled in to je naš kapital, ki ga potrebujemo, kajti naših strank ne iščemo, ne delamo marketinga – temveč ljudje sami prihajajo k nam. Z vsega sveta, to je včasih prav zastrašujoče.”

Med obiskom spoznamo v praksi, kaj za Ziesmanna pomeni, da so kapital podjetja ljudje. To je čutiti na vsakem koraku. V enem od intervjujev je nekoč povedal; “Najpomembnejše so ljudje, to tukaj vsi vedo. Vsi vedo, da nas cenijo, da delajo z lastno odgovornostjo in da lahko predlagajo svoje zamisli. In vsi so razumeli, da je to tudi njihovo podjetje. Poleg tega je vsem delo v zabavo. To je sploh najpomembnejši kapital: da se vsi počutijo krasno. Pravzaprav je podjetje kot celota kapital, z izdelki vred. To se morda sliši neumno, vendar so naši izdelki pošteni. Pomembno je tudi naše neortodoksno mišljenje, preko omejenosti – drugače ni mogoče voditi podjetja. V dvorani za odpremo na primer imamo lastovke, ki so tukaj že dolgo, in nekdo se je pritožil nad lastovičjem iztrebku na škatli. Običajno bi se ljudje odločili za odstranitev lastovk, jaz pa se nisem, in zdaj na dobavnici piše, da lastovičji iztrebki niso razlog za reklamacijo. Težavo smo odpravili – in stranke so navdušene.”

Tudi udeleženci seminarja smo bili v vseh pogledih navdušeni nad Kreidezeitom. Kje še doživiš to, da ti skuhajo kosilo kar v lastni kuhinji, kjer si sicer zaposleni vsak dan sami pripravljajo dnevne obroke. Skuhali so nam okusno kosilo in postregli božanski desert, v vmsenem času pa so nas razvajali z bio sadnimi sokovi in sendviči. Tudi za večerno druženje so nam pripravili okusne dobrote, druženje pa se je razvleklo pozno v večer.

Ziesenmann nam pove nam, da ga stalno kličejo, če proda podjetje. Vendar pravi, da tega nikakor ne namerava storiti, saj nihče ne bi ohranil tega, kar so s sodelavci soustvarili v vseh teh letih.

 

0 odzivov

Povej mnenje

Bi se pridružili pogovoru?
Dodajte svoje mnenje

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja